WEDSTRIJDVERSLAG | LIONS1 vs WARRIORS LEEUWARDEN

Daar is die dan alweer de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen voor ons en ook nog wel tegen de warriors Leeuwarden. Dit is het enige team waar we van wisten te winnen tot nu toe, dus dit moest zeker nog een keer lukken!

Wat ook een (kleine rol) speelde voor ons is dat als we deze wedstrijd wisten te winnen we er heel dichtbij zullen zijn om behoud van onze plek in de 2de divisie te verzekeren voor het volgende seizoen. Dus dat moet wat spektakel beloven!

We begonnen eigenlijk redelijk goed aan de wedstrijd het ging langzaam heen en weer en er gebeurde nog weinig. Maar dan komt onze veteraan Bjorn de hoek om, hij schaatst op van achter de goal en denkt bij de middellijn ik schiet maar gewoon op goal en ja hoor gaat er ook nog in. Het blijft wat langer 1-0 staan voor ons en er is nog weinig aan de hand maar toch weet Leeuwarden richting het einde van de periode 2 x het net te vinden waardoor we weer aan het werk moeten om de leiding terug te pakken.

Tweede periode begint voor ons niet zo best, we creëren wel een paar kleine kansen maar meer ook niet en we komen dan ook op een 1-4 achterstand. Op het moment van de 1-4 vraagt onze assistent coach Arthur een time-out aan aan de officials. We hadden een moment van awakening nodig en na een toespraak van onze coach Sandro was het net of op dat moment er een bepaalde vuur bij iedereen los kwam want binnen 3 minuten wisten we 3x te scoren waardoor het weer 4-4 stond.

Leeuwarden pakte ook nog wat straffen waardoor we de mogelijkheid kregen om de overhand te pakken, maar de puck ging er niet meer in. Periode is bijna voorbij als zij nog een breakaway krijgen na een misplay van onze kant. Hier wisten ze helaas van te profiteren en stonden we weer achter met 4-5. Dan de kleedkamer in en gezegd tegen elkaar dat we gewoon beter zijn dan deze tegenstander en dat we dat nu moeten gaan laten zien in de laatste 20 minuten.

Derde periode begint dan en hier zit echt alles is, een thriller van een periode mag je wel zeggen. Leeuwarden scoort eerst dus nu 4-6. Dan een kleine vechtpartij waarbij een speler van Leeuwarden doordraait en blijf inslaan op een van onze jongens. Hij krijgt dan ook een game misconduct en mag lekker gaan douchen. Vlak hierna scoren wij weer dus nu 5-6. Dan nog 2x een schot van ons op de lat, dan scoren hun weer dus nu 5-7 vlak daarna scoren wij weer dus nu 6-7. Dan is er nog 7 minuten te spelen maar het spel ligt zo vaak stil dat die 7 minuten voelen als een halfuur. We weten nog veel kansen te creëren maar gaat er niet in voor ons.

Maar dan, als we richting de laatste minuut gaan en we al klaar staan om een goalie pull te doen krijgt Hugo een breakaway en hij scoort gewoon de 7-7! Dan hebben we nog een minuut en wie weet misschien zit er nog wel een goaltje in voor ons. We worden iets te overmoedig lijkt wel want dan krijgt Leeuwarden nog een supergrote kans maar ze verprutsen deze gelukkig.

Foei daar kwamen we nog goed weg. Dan klinkt het fluitsignaal en is er helaas nog een onnodig opstootje waarbij beide teams op het ijs zijn en aan elkaar liggen te duwen en trekken.

Al met al een wedstrijd waarbij het publiek zeker niet teleurgesteld zal zijn. En ondanks dat er zeker meer in had gezeten voor ons mogen we zeker met een goed gevoel terug kijken op deze wedstrijd nadat we ons zo knap hebben weten te herpakken.

EINDSTAND: 7-7