WEDSTRIJDVERSLAG HEERENVEEN FRISIAN BOMBERS vs ENSCHEDE LIONS 1

De laatste wedstrijd alweer van het seizoen 25/26 voor Enschede Lions 1. Voor ons ging het eigenlijk nergens meer om behalve dan om het seizoen met een goed resultaat af te sluiten.

Tegen de frisian bombers hebben we de vorige keer flink verloren maar we hadden een sterk team bij ons en konden het dan ook alleen maar beter gaan doen deze keer! De eerste periode ging het alleen maar heen en weer en het tempo lag redelijk hoog. We gingen eigenlijk gelijk op maar de bombers vonden als eerst het net na ongeveer 8 minuten door een scrimmage bij ons voor het doel.

Voor de rest gebeurde er weinig geks de eerste periode en gingen we mooi gelijk op met elkaar. Je kon zien aan iedereen dat we er echt stonden als een team, iedereen die werkte knetterhard voor elkaar en ging er 100% voor.

Maar we wisten nog niet te scoren. Eindstand eerste periode was dan ook een magere 1-0 voor hun. Na deze eerste periode voelde iedereen eigenlijk wel dat we een goed kans hadden om misschien wel de winst te pakken hier als we gewoon op deze manier bleven doorspelen. Tweede periode begon en het tempo lag nog steeds even hoog als in de eerste periode. En door de druk op te blijven voeren scoorde we de gelijkmaker, en daarna nog 2 keer! We stonden 1-3 voor wat ook echt dik verdiend was.

Maar de bombers hadden al snel een antwoord. Ongeveer 20 seconden na onze 1-3 maakte ze al snel de aansluitingstreffer en een paar minuten daarna ook de 3-3.

Shit we staan weer gelijk nu maar we spelen goed dus gewoon blijven doorgaan waar we waren gebleven. Dan nadert het einde van tweede periode en krijgt Hugo Blackstone de puck op de blauwe lijn met nog een verdediger voor zich. Met nog een paar seconden op de klok schreeuwt iedereen schiet schiet, maar hij houd het hoofd cool schaats om de verdediger heen en scoort de 3-4 met nog 3 seconden op de klok te gaan. We staan gewoon voor na twee periodes tegen de nummer 2 van de league.

Dan begint de derde periode en gaat het erom wie is de sterkste als het richting het einde gaat. We beginnen weer goed maar krijgen na 4 minuten en na 7 minuten 2x een straf waardoor we het misschien wel weggeven maar we weten deze straffen te killen.

Dan krijgen we zelf nog een powerplay maar profiteren hier ook niet van helaas. We naderen richting het einde van de periode en het spel word wat rommeliger van beide kanten. Ondanks dat we het zo lang nog vol hielden om het op slot te houden achterin wisten de bombers toch de gelijkmaker te scoren met nog zo’n 5 minuten te spelen. Dan krijgen we zelf nog een grote kans in hun vak maar na een misplay op de blauwe lijn van Dylan Escalante kan een van hun spelers er van door met een breakaway. Onze andere Defense weet hem nog bijna in te halen maar de bombers scoren helaas de 5-4. Dan is er nog 4 minuten te gaan en hebben we nog een paar klein kansjes maar we wisten dit niet meer recht te trekken. Eindstand 5-4.

Ondanks dit zure verlies zo kan ik zelf wel zeggen dat dit onze beste wedstrijd was dit seizoen en kunnen we trots zijn over wat we hebben laten zijn als team in deze wedstrijd. Als we deze manier van hockeyen nou weten vast te houden, kunnen we ons aankomend seizoen comfortabel maken in de tweede divisie.
En elke wedstrijd laten zien dat we in deze divisie thuis horen.

Al met al een fantastische wedstrijd voor het publiek, een wedstrijd waarbij beide teams hebben gestreden voor de winst en ondanks het voor ons gevoel toch onverdiend verlies kunnen we hier goed om terugkijken. Tot volgend seizoen! (en nu maar focussen op het toernooi wedstrijd de 22ste tegen de veteranen 😁)