Eerste keer tegen Amsterdam dit seizoen, we wisten dat we een goed kans hadden om te winnen omdat ze redelijk gelijke resultaten hadden geboekt tegen tegenstanders waar we ook al tegen hadden gespeeld.
We begonnen redelijk goed, het ging ook een beetje heen en weer maar we werden zelf wat slordig in de opbouw. Het duurde soms te lang voordat we puck gewoon simpel het vak uit kregen en Amsterdam wist dan ook als eerste te scoren en maakte al snel 0-3 in de eerste periode.
Met nog een paar minuten te spelen kregen we een powerplay, hier wisten we van te profiteren. En scoorde een van onze rookies Rihards Ercins ook zijn eerste goal als een Enschede lion door een mooie rebound er in te schieten. Eindstand eerste periode 1-3
Kleine toespraak van de coach op het ijs over wat beter kan en ook wat beter moet gaan en de tweede periode begon. Deze periode is de periode waar we voor ons gevoel de wedstrijd hebben weggegeven. Dit was zeker onze mindere periode er was veel chaos en het liep gewoon niet zo goed. We kregen wel wat goede kansen maar scoorde niet en Amsterdam deed dat wel. We gingen dan ook de kleedkamer in met een 1-6 achterstand.
En dan weet je dat het nog een moeilijke klus word om dat recht te trekken in de derde periode. Maar goed, dingen besproken in de kleedkamer en we gaven zeker niet op want we wisten dat we dit veel beter konden. De derde periode hebben we dan ook echt laten zien wat we kunnen als team. De eerste paar minuten bouwde we de druk stevig op en scoorde we ook na een minuut of 6-7.
Vlak hierna kreeg een van hun spelers een major straf van 5 minuten waar we ook in wisten te scoren. En door de druk maar op te blijven voeren voelde we ook dat we de overhand kregen in de wedstrijd en we scoorde dan ook nog 2x en was de stand nu 4-6. We kregen dan ook kans na kans nog maar de puck wilde er niet meer in gaan. Uiteindelijk de laatste minuut nog een goalie pull gedaan en een extra aanvaller erop gezet om misschien nog die aansluitingstreffer te maken maar helaas niet gelukt. Eindstand 4-6.








